Contacts
طراحی داخلی و بازسازی ویلا

بازسازی ویلا در شمال و مراحل آن دارای فرایندی است که به ترتیب انجام می گیرد. پیش از آنکه به تعریف مراحل بازسازی ویلا بپردازیم باید به این موضوع توجه داشته باشیم که بازسازی ویلا چیست؟ درباره بازسازی ویلاها در شمال و هر مکان دیگری باید بگوییم به که این مراحل به اشکال مختلفی انجام می گیرد. در سال های اخیر به دلیل افزایش هزینه های مربوط به خرید زمین و ساخت ویلا بیشتر افراد ترجیح می دهند هزینه بازسازی ویلا را بپردازند. بنابراین افراد ترجیح می دهند که یک ویلا یا ساختمان قدیمی خریداری کنند سپس نسبت به بازسازی آن اقدام می کنند.

در کل بازسازی ویلاها در بخش های مختلف آن انجام می گیرد. به عنوان مثال بعضی از کارفرمایان قصد دارند که صفر تا صد ویلای خود را بازسازی کنند. این در حالی است که برخی دیگر فقط می خواهند نمای ویلای خود را تغییر دهند.

به همین دلیل است که پیش از بازسازی لازم است که سازنده با کارفرما جلسات متعددی داشته باشد و از سلیقه و چند و چون سلیقه کارفرما و نیاز او به بازسازی با خبر باشید.

چه زمانی باید به بازسازی ویلای قدیمی دست زد؟

اغلب ما زمانی به بازسازی یک بنا اقدام می کنیم که مدت زمان نسبتا زیادی مثلا 10 سال از ساخت آن بنا گذشته باشد. بازسازی مواردی مانند تعویض درب و پنجره ها، نورپردازی های شیک، تغییر کفپوش ها، استفاده از مصالح جدید در طراحی داخلی دیوار ها و ….. همه به عنوان فاکتورهایی هستند که باعث زیباتر شدن ویلا می شوند. طراحی و ساخت ویلا همیشه به وسیله طراحان داخلی و معمارانی که در حیطه نمای بیرونی کار می کنند انجام می گیرد. این افراد با استفاده از دانش و تجارب خود به ویلاهای قدیمی و رنگ و رو رفته جان تازه ای می بخشند.

برای بازسازی ویلا لازم است مراحل مختلفی را طی کنید.

مراحل بازسازی ویلا

طراحی و نقشه سازی

در اولین گام برای نوسازی ویلا لازم است که مشخص کنید که چه می خواهید قصد دارید چه چیزهایی را در ساختمان ویلایتان تغییر دهید. مهمترین نکته ای که وجود دارد این است که شما بازسازی را تا چه اندازه قرار است انجام دهید. در صورتی که قصد دارید ویلای بازسازی شده را به فروش برسانید. باید بازسازی را به بهترین نحو انجام دهید. این امر باعث می شود که بتوانید ویلای خود را به قیمت بالاتری به فروش برسانید. لازم است که بازسازی ساختمان مورد نظرتان بر اساس بافت و اقلیم مورد نظرتان انجام بگیرد.

خرید مصالح و تجهیزات

در گام دوم بر اساس طرحی که برای نوسازی ویلا در نظر گرفته اید باید این فرایند را براساس اقلیم و شرایط آب و هوایی محیطی که ویلا در آن قرار دارد انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر شما قصد دارید ویلای خود در شمال را بازسازی کنید بهتر است از مصالحی مثل چوب که در برابر رطوبت مقاومت پایینی دارد، انتخاب نکنید. نکته مهمی وجود دارد که در زمان انتخاب مصالح بازسازی ویلا باید به هزینه ها نیز دقت کنید.

اجرای بازسازی ویلا

در این مرحله به سراغ اجرای بازسازی ویلا می رویم. فراموش نکنید که این مرحله از عملیات بازسازی ویلا باید توسط یک فرد اهل فن یا معمار انجام بگیرد.

بازسازی ویلا قبل و بعد

جالب است بدانید در بازسازی ویلا قبل و بعد آن هر کدام نکاتی وجود دارد که باید به آن ها توجه کرد. در ادامه قصد داریم به این نکات توجه کنید تا در هنگام اقدام با مشکلات مواجه نشوید.

مساحت زمین و بودجه : اولین نکته ای در هنگام بازسازی باغ ویلا باید به آن دقت داشته باشید مساحت زمینی است که ملک در آن قرار گرفته و بودجه ای که برای انجام این کار در نظر دارید. توجه به این دو مطلب باعث می شود تا بتوانید بازسازی خانه ویلایی خود را به صورت منطقی انجام دهید.

انتخاب رنگ: دومین مسئله ای که باید به آن دقت کنید انتخاب متریال، طرحی که در نظر می گیرید مطابق محله یا منطقه ای باشد که در آن جا زندگی می کنید.

نکته مهمی که برای انتخاب رنگ وجود دارد این است که برای طراحی فضاهای مختلف از رنگ های مناسبی استفاده کنید. استفاده بیش از حد از رنگ ها باعث می شود که طراحی شما ناخوشایند و نامتقارن شود.

نور پردازی: یکی از مهمترین مواردی که در بازسازی حیاط خانه ویلایی مطرح است استفاده از نورپردازی می باشد. برخی از افراد از کنار این مقوله ساده رد می شوند. این یک اشتباه بسیار بزرگ است. فراموش نکنید نورپردازی باعث می شود که باغ ویلای شما بسیار جذابتر و لوکس تر به نظر برسد. کاربران این امکان را دارند که برای مشخص کردن مسیر استخر باغ ویلایشان از نورپردازی مناسب استفاده کنند.

طراحی های لازم: یکی از نکات مهم برای بازسازی ویلای قدیمی که بر روی کیفیت ویلای شما بعد از بازسازی تاثیر بسیار زیادی می گذارد طراحی کناره‌های باغچه‌ها می باشد. ممکن است به این موضوع فکر کنید که طراحی کناره باغچه ها و مسیرها از اهمیت چندانی برخوردار نیست. اما باید به این موضوع توجه داشته باشید که بخش زیادی از ویلاها متعلق به فضای سبز، مسیر گل ها و گیاهان و …. می باشد. فراموش نکنید این قسمت ها بر روی کلیت طراحی تاثیر زیادی دارد.

طراحی و بازسازی ویلا
طراحی و بازسازی ویلا خانه صفا گروه معماری اویز

موارد عمده بازسازی ویلا

بازسازی ویلا دلایل عمده ای دارد برخی از افراد ممکن است فکر کنند که بازسازی ویلا به عنوان یک امر هزینه بر و اضافه باشد اما این یک تفکر کاملا اشتباه است. انجام اصلاحات و بازسازی در ویلاها باعث می شود که ارزش ملک به میزان زیادی افزایش پیدا کند و این امر در هنگام فروش تاثیر زیادی بر روی ویلای شما می گذارد. در صورتی که قصد فروش ویلا را ندارید بازسازی آن باعث می شود که از تحمیل هزینه های هنگفت جلوگیری شود.

در کنار آن استفاده از خدمات بازسازی موجب می شود که شما در یک حیط کاملا مدرن زندگی کنید و از امکانات به روز بهره مند شوید.

بعد از گذشت یک مدت زمان قسمت های مختلفی از ویلای شما دچار فرسودگی می شوند و احتیاج به تعمیر و بازسازی دارند این بخش ها شامل نقاط مختلف ملک مانند:

  • لوله‌کشی نامناسب و فرسوده
  • عدم وجود پریز برق و اتصالات نور مناسب و به اندازه
  • عدم وجود پارکینگ
  • عدم انطباق با محدودیت های فعلی قانونهای ساخت‌و‌ساز جدید مانند محوطه های جانبی، پوشش سایت و غیره
  • ضعیف بودن سازه‌ها
  • عایق – ویلاها معمولاً بدون عایق ساخته می شدند. حتی با اصلاحات، اکثر ویلاها زیر استانداردهای عایق فعلی قرار می گیرند.
  • سطوح پایین نور طبیعی در بسیاری از اتاق‌ها
  • سیستم گرمایشی و سرمایشی نامناسب و قدیمی
  • پلان غیر اصولی مثلا جاهای نامناسب برای حمام دستشویی نشیمن و…

همیشه این سوال وجود دارد که بهترین زمان بازسازی ویلا چه وقت است؟ انتخاب زمان بازسازی ویلا بستگی به مکانی دارد که شما در آن جا زندگی می کنید. اما بیشتر پیشنهاد می شود که بازسازی ویلا در برای فصول بهار و تابستان بگذارید.

هزینه بازسازی ویلا

یکی از سوالات پرتکرار در این زمینه میزان هزینه بازسازی ویلا است؟ در وهله اول باید بدانید که هزینه ها به ابعاد پروژه ها بستگی دارد. طبیعتا هر اندازه که مقدار پروژه بیشتر باشد هزینه آن نیز بیشتر خواهد بود. زمانی که تغییرات و بازسازی مربوط به زیرساخت های گسترده باشد لازم است مقدار بیشتری هزینه بدهید. ممکن است شما قصد داشته باشید. برای نوسازی ویلا بخواهید تنها تغییرات جزئی ایجاد کنید در این موقعیت مطمئنا هزینه ها کاهش خواهد یافت.

نمونه قرارداد بازسازی ویلا

قرارداد بازسازی ویلا یکی از قراردادهای ساختمانی است که در هنگام بازسازی بسته می شود. این قرار داد باید با دقت زیادی تنظیم شود تا برای کارفرما و معمار در حین انجام فعالیت مشکلی پیش نیاید. لازم است در هنگام تنظیم قرارداد بازسازی ویلا موارد زیر در قرارداد ذکر شود.

  • مشخصات کامل کارفرما و پیمانکار
  • مشخصات خانه ای که قراره بازسازی بشه و محدوده بازسازی اون
  • زمان و هزینه مورد نیاز برای قرارداد
  • تعیین نحوه پرداخت ها به پیمانکار و مقدار جریمه دیرکرد
  • تعیین وظایف و تعهدات کارفرما و پیمانکار
  • تعیین ضمانت حسن انجام کار و تنخواه
  • تعیین نحوه حل اختلاف
  • تعیین تعداد نسخه های قرارداد
  • پیوست های قرارداد شامل نقشه‌های اجرایی و دیگر ملزومات اون
  • متمم قرارداد

دیدن نمونه کارهای طراحی و بازسازی ویلا توسط گروه معماری اویز

مزایای بازسازی ویلا

بازسازی ویلاهای کهنه یا فرسوده مزایای زیادی دارد. یکی از این مزیت ها صرفه جویی در زمان و کاهش هزینه ها می باشد. به این شکل که زمانی که شما تصمیم می گیرید یک ویلا بسازید، لازم است که در ابتدا از زمین خالی و با ایجاد فونداسیون شروع کنید. اجرای این طرح ها موجب می شود که هزینه ها افزایش پیدا کند و مدت زمان بیشتری صرف ساخت و ساز بشود.

دومین مزیتی که بازسازی ویلا برای افراد به ارمغان می آورد عدم نیاز به گرفتن مجوزهای اداری و رفت و آمدها می باشد. در صورتی که شما قصد داشته باشید یک ویلا بسازید لازم است که همه مجوزها مانند چون آب، برق و گاز، همچنین وجوزهای مربوط به تغییر کاربری زمین و ….. را دریافت کنید. اما در صورتی که بازسازی ویلا را انتخاب کنید نیازی به هیچ کدام از این مجوزها نخواهید داشت.

سومین مزیت برای انتخاب این راهکار جلوگیری از به هدر رفتن منابع طبیعی می باشد. زمانی که شما قصد دارید یک ویلا را از صفر بسازید برای ساخت به منابع طبیعی زیادی نیاز دارید. با توجه به اینکه منابع مورد نظر از طبیعت گرفته می شوند طبیعی است که تاصیرات زیادی بر روی محیط زیست می گذارد. در صورتی که گزینه بازسازی را انتخاب کنید مسلما زیرساخت های مورد نیازتان از قبل ساخته شده است. در صورتی که این زیرساخت ها از استحکام و کیفیت لازم برخوردار باشند نیازی به از نو ساختن آن ها وجود نخواهد داشت.

کلام پایانی

پیش از اینکه اقدام به بازسازی ویلا کنید لازم است همه تاسیسات مانند سیستم های اتصالات برق و آب را مورد بررسی قرار دهید و در صورت نیاز اقدام به تعویض آن ها نمایید. دومین موردی که باید به ان توجه داشته باشید عایق بندی موجود در ویلاها است در صورتی که عایق بندی در بخش های مرطوب مانند استخر، سرویس های بهداشتی و آشپزخانه  دارای استحکام لازم نباشد بر روی میزان استحکام و آرامش ساختمان تاثیر منفی می گذارد. بنابراین در هنگام بازسازی در صورت نیاز باید به این موارد رسیدگی شود.

سلامت و کیفیت درب ها را مورد آزمایش قرار دهید و در صورت نسبت به تعمیر یا تعویض آن ها اقدام کنید. نواحی داخلی و خارجی را که در معرض دید هستند را مورد بررسی قرار دهید و در صورت آسیب دیدگی آن ها را در اولویت تعمیر قرار دهید. وجود آسیب دیدگی در این بخش ها باعث می شود که تاثیر زیادی بر نمای ساختمان داشته باشد و از دید افراد دچار نقص هایی باشد.

سوالات متداول

بازسازی ویلا چیست؟

بازسازی ویلا امری است که به منظور نوسازی ویلا به هنگام فرسودگی بنا صورت می‌گیرد.

بازسازی ویلا به چه دلیل انجام می‌شود؟

دلایل بازسازی ویلا عبارتند از: عدم پاسخگویی ویلا به نیازهای جدید ساکنین اضافه شدن تعداد کاربران ویلا نیاز به تغییر ظاهری ویلا

بازسازی ویلا چه مزایایی دارد؟

از مزایای بازسازی ویلا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. هزینه کمتر نسبت به خرید ویلای نوساز حفظ ارزش های معنوی ویلا

کدام قسمت های ویلا مورد بازسازی قرار می‌گیرند؟

نمای ویلا محوطه ویلا دکوراسیون داخلی ویلا بازسازی کلی ویلا

چه زمان ویلا بازسازی و چه زمان بهسازی می‌شود؟

هر زمانی که احساس می‌شود ویلا از نظر تجهیزات ایمنی دچار ایراد است، بهسازی آن انجام می‌گیرد و زمانی که تجهیزات داخلی کاملی دارد و یا نیاز به تغییر تجهیزات نیست بازسازی ویلا برای ویلاهایی با سن بالا در نظر گرفته می‌شود.

مراحل بازسازی ویلا چه مواردی را شامل می‌شود؟

مراحل این کار شامل طراحی و نقشه‌کشی، انتخاب مصالح و تجهیزات و در نهایت اجرای کار بازسازی صورت می‌گیرد.

در بازسازی بنا چه نکاتی باید در نظر گرفته شود؟

هنگامیکه قصد بازسازی ویلا را دارید باید به مواردی مانند اقلیم و آب و هوا، هزینه در دسترس، نقشه اولیه ساختمان، عدم کاهش ایمنی ساختمان و … توجه کرد.

یکی از نمونه های بازسازی ویلا توسط شما کدام است؟

طراحی و بازسازی مجتمع تفریحی گهر باران یکی از نمونه طراحی های گروه معماری اویز است.

یک پاسخ یا نظر بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معماری-اشتراک-تصویر
برای دریافت آخرین اخبار مشترک شوید!